مسافران فرودگاه مشهد فردا از مترو استفاده کنند (۳ خرداد ۱۴۰۳) فرماندار مشهد: پیکر شهید امیرعبداللهیان امشب (چهارشنبه، ۲ خرداد ۱۴۰۳) در حرم امام‌رضا(ع) تشییع می‌شود | فردا در فرودگاه مشهد هیچ استقبالی نداریم مترو مشهد فردا (سوم خرداد ۱۴۰۳) در ایستگاه‌های شریعتی و بسیج توقف نخواهد کرد خدمات‌رسانی رایگان پارکینگ‌های شهرداری و حمل‌ونقل عمومی در روز تشییع شهدای خدمت (۳ خرداد ۱۴۰۳) تمامی بانک‌های مشهد و استان جز شعب منتخب فردا (سوم خرداد ۱۴۰۳) تعطیل هستند استقرار تیم‌های واکنش سریع امداد و نجات در طول مسیر تشییع پیکر رئیس جمهوری در مشهد اختصاص ۸ مسیر ویژه اتوبوس‌رانی برای تسهیل تردد در مراسم تشییع رئیس‌جمهوری ادارات خراسان رضوی و مشهد فردا پنجشنبه (۳ خرداد ماه ۱۴۰۳) تعطیل شد شهردار مشهد: هزار و ۷۰۰ دستگاه اتوبوس فردا در مشهد خدمت رسانی می‌کنند | مترو در مشهد رایگان است + فیلم جزئیات ممنوعیت تردد در روز تشییع شهدای خدمت در مشهد (۲ خرداد ۱۴۰۳) + نقشه محدودیت‌ها بررسی آخرین تمهیدات ترافیکی و حمل‌و‌نقلی خیابان امام‌رضا(ع) مشهد با حضور شهردار + فیلم مشهدالرضا آماده درآغوش‌گرفتن خادم‌الرضا(ع) خدمت برای میزبانی خادم ملت | مشهد مهیای حضور شهیدجمهور می‌شود تمهیدات اسکان برای شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع شهدای خدمت در مشهد جمع آوری موقت نرده های مسیر خط یک BRT در مراسم خاکسپاری شهید جمهور آیت الله رئیسی + فیلم اختصاص ۵۰۰ مسجد مشهد به اسکان زائران مراسم تشییع آیت‌الله رئیسی شهردار مشهد به دیدار مادر شهیدجمهور حضرت آیت‌الله رئیسی رفت عضو شورای شهر مشهد: نگاه شهید رئیسی حمایت از محرومان بود آماده باش سازمان آتش نشانی مشهد برای مراسم تشییع رییس جمهور شهید ایران اکران تصویر شهید آیت الله رئیسی در قاب مفاخر شهری مشهد رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد: شهید رئیسی در حوزه زیارت صاحب ایده بود
سرخط خبرها

در صدویازدهمین جلسه علنی فوق‌العاده شورای اسلامی شهر مشهدمقدس چه گذشت؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۲۱۷۸۹۴
  • ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
در صدویازدهمین جلسه علنی فوق‌العاده شورای اسلامی شهر مشهدمقدس چه گذشت؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲)
صدویازدهمین جلسه علنی فوق‌العاده شورای اسلامی شهر مشهدمقدس امروز (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) برگزار شد.

میرزاده - همتی| شهرآرانیوز، حسن موحدیان رئیس شورای شهر مشهد در صدویازدهمین جلسه علنی فوق‌العاده شورای اسلامی شهر مشهدمقدس که امروز، ۲۸ اسفندماه برگزار شد، اظهار کرد: حال و هوای مشهد این روزها، به همت همکاران شهرداری، به ویژه قشر پاکبان و فضای سبز، در بخش‌های مختلف، حال و هوای کاملا بهاری و متناسب با ماه مبارک رمضان است.

وی با بیان اینکه شور و نشاط نوروزی و حال معنوی خاصی بر شهر حاکم شده، گفت: مشهدالرضا (ع) از جنبه‌های مختلف باید آمادگی لازم برای میزبانی شایسته از زائران نوروزی را دارا باشد؛ اسکان مساله مهمی است که علیرغم اینکه مسئولیت اصلی با شهرداری نیست، ولی با این وجود، ۴۲ مرکز اسکان موقت و اضطراری با ظرفیت ۴۵ هزار نفر-شب برای این ایام تجهیز شده است تا اگر ظرفیت‌های اسکان مثل هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌ها و ... پاسخگو نبود، شهرداری کمک حال زائران باشد.

موحدیان افزود: علاوه بر این، فضاآرایی شهری، جانمایی ۷۰۰ المان در ۳۵۰ نقطه شهری، جشنواره‌های نوروزی مختلف، ایجاد بازار‌های عرضه ارزاق در بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی و غیره، گوشه‌ای از تمهیدات و اقدامات برنامه‌ریزی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات شایسته که در ماه مبارک رمضان شاهدیم، برگزاری سومین دوره جشنواره ورزشی جام رمضان است که شور و نشاط اجتماعی کم‌نظیری را در بین نوجوانان و جوانان شهر ایجاد کرده است.

موحدیان در ادامه با تقدیر و تشکر از کمیسیون ورزش و جوانان و سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری برای برگزاری این رویداد ورزشی، گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، رایگان بودن ورودی این جشنواره، نقش موثری در افزایش جامعه آماری مشارکت‌کننده داشته و گام موثری در راستای ارتقاء شادابی و سلامت بین شهروندان است.

وی با اشاره به نزدیک شدن به آخرین ساعات سال ۱۴۰۲، اظهارکرد: از زحمات یکایک اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و بدنه کارشناسی شورا برای برگزاری جلسات فشرده بررسی بودجه سال ۱۴۰۳، اصلاح بودجه سال ۱۴۰۲ و تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ تقدیر و تشکر دارم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه سال ۱۴۰۳، فرصت ارزشمندی برای خدمت خالصانه به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است، گفت: سال آینده، سال به ثمر نشستن اقدامات شهرداری و سیاست‌های شوراست؛ نظارت‌های میدانی باید افزایش یابد و امروز به واسطه همین نظارت‌ها، تقاطع غیرهمسطح شهید میرزایی در اختیار عموم شهروندان قرار می‌گیرد.

موحدیان افزود: مراسم افتتاحیه این تقاطع در فرصت دیگری برگزار خواهد شد و از امروز شاهد بهره‌برداری و زیربار ترافیکی رفتن این پل هستیم تا گره ترافیکی این نقطه شهر در ایام نوروز برطرف شود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی تعریض پل دهرود هم امیدواریم زودتر به بهره‌برسد، گفت: حوزه حمل‌ونقل و ترافیک یکی از مسائل مهم و مورد تاکید شورای شهر است و اقدامات مختلفی در این حوزه صورت گرفته؛ تاکسی برقی یکی از اولویت‌های کلانشهرهاست و امروز شاهد بهره‌برداری از یکدستگاه تاکسی برقی به صورت آزمایشی هستیم.

موحدیان تصریح کرد: هفته گذشته هم شاهد آغاز عملیات اجرایی انتقال پساب برای تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد و همچنین دسترسی اصلی ایستگاه الندشت بودیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به تست گرم خط ۳ که امروز از میدان شهدا انجام می‌شود، گفت: بهره‌برداری از فاز یک خط ۳، از مسائل مهم و مورد تاکید شورای شهر بوده و از شهردار و مدیرعامل شرکت ساخت قطارشهری تقدیر و تشکر می‌‎کنم.

موحدیان گفت: امیدواریم سال آینده، اقدامات خوبی برای احداث تقاطع غیرهمسطح شهید فهمیده و خیام و همچنین دسترسی مفتح شرقی به شهرک‌های شهید رجایی و باهنر باشیم.

در ادامه صدویازدهمین جلسه علنی فوق‌العاده شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، سخنگوی شورای شهرمشهد، ناطق پیش از دستور بود.

حاجی‌بگلو در نطق خود بیان کرد:

در ابتدای صحبت‌ها، حلول ماه مبارک رمضان را تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و امیدواریم طاعات و عبادات یکایک عزیزان مقبول درگاه احدیت قرار گیرد. نطق خود را پیرامون دو محور تعریف کرده‌ام و محضر شهروندان عزیز مشهدی و اصحاب رسانه عرض می‌نمایم تا ثبت و ضبط شود و بخاطر منافع افراد و اشخاص، منافع شهر را زیرپا نگذاریم.

وی ادامه داد: نخست، از شهردار مشهد مقدس بابت خدمات ارزنده‌ای که ارائه می‌دهند، کمال تقدیر و تشکر را دارم؛ تمامی ارکان مدیریت شهری پیوسته در تلاش هستند که شهر را برای استقبال از بهار مهیا نمایند و خداقوت ویژه عرض می‌کنم. در روز‌های اخیر، مطالبی پیرامون شهردار مطرح شده ولی تاکید می‌کنیم که جناب شهردار! با قدرت به ماموریت‌ها و رسالت خود ادامه دهید و اعضای شورای اسلامی شهر، بنا به طرح سوال و استیضاح ندارند؛ برخی به دنبال منافع شخصی هستند و نباید به آنها توجهی کرد.

آقای شهردار، شما رئیس اجرایی شهر هستید و اجازه دخالت به احدی را در انتصابات ندهید؛ اگر هم موردی بود، قطعا از طریق دستگاه‌های قضایی و امنیتی پیگیری خواهیم کرد. تا پایان دوره ششم، محکم از شهردار حمایت می‌کنیم.

اما پیرامون محور دوم باید عرض کنیم که برخی درصدد هستتند از خدمت به مردم سوءاستفاده نمایند و به منافع شخصی خود برسند؛ البته که اجازه نمی‌دهیم. اتفاقات عجیب و جالبی در شورای شهر پیرامون تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری درحال شکل‌گیری است؛ رئیس شورای شهر، همراه بنده بود و این موضوع را پذیرفت که برخی افراد با فشار و اصرار می‌خواهند تفریغ بودجه را تصویب نمایند.

تفریغ بودجه عملکرد شهرداری و میزان تحقق عملیاتی بودجه است تا مورد رصد و پایش قرار گیرد؛ به واسطه تفریغ بودجه درمی‌یابیم که منافع شهر و حق بیت‌المال تضییع شده یا خیر. بررسی تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹، حدود ۳ ماه و تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ حدود یک ماه به طول انجامید؛ در چنین شرایطی، چگونه تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ تنها طی ۳ روز باید بررسی و تصویب شود؟ واقع مایه تعجب و تاسف است.

به چه دلیل و به چه اصراری، با وجود انحرافات سنگین موجود در تفریغ، برخی همدل و متحد شده‌اند تا آن را به تصویب برسانند؟ بدانید و آگاه باشید که پای حق شهر و بیت‌المال و آخرت در میان است. زیبنده نیست که بخاطر افرادی خاص، چنین عمل کنیم و باید در درگاه خداوند منان پاسخگو باشیم و هیچ کاری، بدون حساب و کتاب نخواهد بود. 

امام‌علی (ع) می‌فرمایند که اگر ظلم دیدید و ساکت شدید، از ظالم هم بدتر هستید؛ از تهدید کسی واهمه ندارم و برای عدالت و حق و حقوق شهر و شهروندان همیشه پاسخگو هستم. امیدواریم هرکسی برای رضای خدا و خدمت به خلق، خدمت می‌کند، توفیق خداوند منان مشمول حالش شود.

 

در ادامه جلسه موحدیان در پاسخ به حاجی‌بگلو گفت: آقای حاجی‌بگلو حقشان است که سوال بپرسند و پاسخگو هستیم. تفریغ بودجه از شهریورماه در کمیسیون‌ها مطرح شده و نباید زحمات آن‌ها را نادیده بگیریم. در حوزه تفریغ بودجه اقدامات بسیاری انجام شده است. آقای حاجی‌بگلو! اگر سوالی دارید پاسخ داده می‌شود.

همچنین در ادامه مجید دبیریان، رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری، مشارکت‌ها و مسکن شورای اسلامی شهر مشهد در نطق خود گفت: امیدوارم از این ماه عزیز بهره کافی را ببریم. در عصری زندگی می‌کنیم که لذت دیده‌شدن بر بسیاری از موضوعات غلبه دارد. هدف اصلی از نطق، تشکر از عزیزان در شهرداری و همکاران است. به نمایندگی از طرف خودم و اعضای شورا دست پاکبانان را می‌بوسم، تلاششان قابل تقدیر است و همچنین از آتش‌نشان‌هایی که بی‌ادعا افتخار خدمت دارند نیز قدردانی می‌کنم. از همکاران در حوزه حمل‌ونقل عمومی، عمران، اتوبوس‌رانان و تاکسی‌رانان که مصداق خدمت بی‌منت هستند تشکر می‌کنم. از همکاران خدوم در سازمان فرهنگی که همیشه نتیجه زحماتشان را دیدیم و خودشان را ندیدیم، تشکر ویژه دارم.

وی افزود: مشهد به اذعان بسیاری از زائران در ایام نوروز شادابی و طراوتی دارد که در هیچ کجای کشور وجود ندارد. تشکر ویژه دارم از معاونت برنامه‌ریزی شهرداری که پشتیبان فکری در حوزه اجرا هستند. عزیزان در حوزه شهرسازی با این حجم کار در طرح‌های تفصیلی و ابلاغی تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند که منافع شهرداری و مردم حفظ شود. از همه بخش‌های شهرداری که در امر خدمت‌رسانی مردم گام برمی‌دارند، تشکر می‌کنم.

در ادمه صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد، حسین حسامی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد، عنوان کرد: در صحن علنی مبنای مدیریتی و کارشناسی داشته باشید. در کمیسیون‌های تخصصی شورا موضوعات را بررسی می‌کنیم. اعضای شورا در همه کمیسیون‌ها حضور ندارند، بر همین اساس باید مباحث را در کمیسیون تلفیق مطرح کنیم تا این اطمینان از اجرای سیاست‌های شورا حاصل شود.

وی در ادامه به دوره‌های بررسی تفریغ بودجه به سال‌های قبل پرداخت و گفت: باید وقت بیشتری برای رسیدگی به تفریغ بودجه اختصاص داده شود.

مصوبات

نام‌گذاری معابر به نام شهدا
در جلسه صبح امروز شورای اسلامی شهر مشهد، تعدادی از معابر فرعی به شرح ذیل به نام شهدای گرانقدر نام‌گذاری شد:
۱- معبر فرعی کافی ۶ واقع در بلوار طبرسی ۶۲ با حفظ شماره به نام شهید «سیدجعفر فتاحی» در منطقه ۳
۲- نام‌گذاری معبر فرعی شهید اکبرزاده ۴ واقع در خیابان سخاوت ۳۲ با حفظ شماره به نام شهید «محمدرضا زاهدی» در منطقه ۵
۳- نام‌گذاری معبر فرعی شهید خاکستری ۵۰ واقع در بلوار شهید اصلانی با حفظ شماره به نام شهید «محمدمهدی دادگر» در منطقه ۷
۴- نام‌گذاری معبر فرعی کوهسنگی ۳۶ واقع در خیابان کوهسنگی با حفظ شماره به نام شهید «سیدجلال کریمی» در منطقه ۸

تصویب لایحه دو فوریتی در خصوص تسویه بدهی اوراق سررسید شده بانک صنعت و معدن

همچنین در این جلسه، لایحه دو فوریتی و تبصره‌های آن درخصوص تسویه بدهی اوراق سررسید شده بانک صنعت و معدن به تصویب رسید که بر مبنای آن «به شهرداری اجازه داده می‌شود در راستای تبصره ۱ و ۳ بودجه سال ۱۴۰۲ شورای اسلامی شهر مشهد و به منظور تسویه بخشی از مطالبات بانک صنعت و معدن از شهرداری تا پایان سال ۱۴۰۲ در خصوص اوراق سررسید شده و سود‌های سه ماهه پرداخت نشده، نسبت به واگذاری و تهاتر املاک متعلق به شهرداری و اعطای پروانه ساختمانی (برای املاک حافظیه ۲ و سامانیه) جمعا به مبلغ ۸.۵۳۰.۰۷۰.۶۵۴.۳۴۷ ریال اقدام نماید.»

جلسه عصر شورای اسلامی شهر مشهد غیرعلنی شد

اما ادامه جلسه امروز شورای اسلامی شهر مشهد در نوبت عصر، با ادامه بررسی تبصره‌های لایحه دو فوریتی در خصوص تسویه بدهی اوراق سررسید شده بانک صنعت و معدن آغاز شد.
پس از آن و بر اساس رای اعضای شورا، موضوع اعلام نظر کمیسیون تلفیق در خصوص لوایح تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد، سازمان ها، موسسات و شرکت‌های وابسته در دستور کار قرار گفت.
اما این بخش از جلسه با تذکرات آیین نامه‌ای پیاپی سخنگوی شورای شهر همراه بود و با توجه به افزایش تذکرات و حواشی پدید آمده، تصمیم اعضای شورا بر آن شد تا جلسه به صورت غیرعلنی ادامه پیدا کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->